Od 2022 roku pojawił się nowy obowiązek przedsiębiorców. Początkowo planowano wprowadzenie adresów do e-doręczeń w 2021 roku, jednak ostatecznie termin został przesunięty na 2022 rok.

Adresy do e-doręczeń pozwalają na komunikowanie się z organami administracyjnymi oraz sądami.

Przedsiębiorcy zobligowani są do posiadania adresu do e-doręczeń elektronicznych oraz dokonania aktualizacji danych w bazie adresów elektronicznych.

E-doręczenia doradca podatkowy musi posiadać odpowiedni adres. Kto jeszcze jest zobowiązany?

  • adwokat,
  • radca prawny,
  • doradca podatkowy,
  • doradca restrukturyzacyjny,
  • rzecznik patentowy,
  • notariusz wykonujący zawody,
  • radca Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej wykonujący czynności służbowe,
  • podmiot niepubliczny wpisany do rejestru przedsiębiorców KRS,
  • podmiot niepubliczny wpisany do CEIDG.

Zgłoszenia adresu do do e-doręczeń można dokonać poprzez złożenie odpowiedniego wniosku elektronicznie. Nasze biuro oferuje pomoc w dopełnieniu tego obowiązku oraz aktywacji skrzynki do e-doręczeń.

Zapraszamy do współpracy.

Tags: